Verbouwing

Gepubliceerd op 1 november 2022 om 20:35

Afgelopen zomer hebben we onze zolder verbouwd. Het dakraam was nodig aan vervanging toe. En aangezien ik op de zolder mijn thuiswerkkantoor/hobbyruimte heb, wilde we het opknappen. Dus nieuwe dakramen erin, wat al enorm veel licht bracht. Heerlijk om naar buiten te kijken. En daarna besloten we om, gericht op de toekomst, het dak te isoleren.

Alles stond op zijn kop. Verhuisdozen opgestapeld op onze slaapkamer, spullen bij de kinderen onder het bed, de garage gevuld. Voor mijn doen een enorme bende. 
Ralf en mijn vader hebben in de zomervakantie de isolatie gedaan, maar omdat het zo warm buiten was, was het op de zolder nog warmer. Uiteindelijk hebben we het in de weekenden, avonden en vrije middagen gefixt! 
Zelf was ik natuurlijk eigenwijs, dat het me niet snel genoeg kon gaan. Op mijn vrije dag (Ralf was werken en had een etentje, dus ik had mooi de tijd) heb ik de laatst rij gipsplaten onderin gezet. Blij dat er geen camera ophing, want om een gipsplaat van 130cm alleen vast te houden en vast te zetten was hilarisch. Vanwege het schuine dak zat ik al op de grond, met een voet in de lucht tegen de plaat, mijn hoofd bij het andere einde en mijn schouder er tegenaan, is het deze bikkel gelukt.

Dan heb ik toch wel even een geluksmomentje en moet ik even in mijn handen klappen dat het gelukt is.... ;)
Nadat de vloer gelegd was kon ik eindelijk datgene doen wat ik nog tienmalen leuker vind. Het inrichten van de kamer. In mijn hoofd zat het al maanden, maar nu de uitvoering. Gewapend met boor, waterpas, hamer en schroeven ging ik weer lekker op zolder bivakkeren. Zelfs de kinderen hadden zoiets van Mama zit eens stil.. Oeps...
En het is bijna klaar. De ombouw om de ketel, wasmachine komt nog. Het voornaamste is dat ik en weer lekker thuis kan werken en oneindig kan knutselen... Ik ben er zo onwijs blij mee..

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.